Przedszkole Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi p.w. Św. Zygmunta Szczęsnego Felińskiego w Mszanie Dolnej

14.05.2020-15.05.2020

Data utworzenia: 2020-05-15 00:17:50

NIECH BĘDZIE POCHWALONY JEZUS CHRYSTUS

DZIEŃ DOBRY KOCHANE DZIECI

PIĄTEK 15.05.2020 r.

 

DZIEŃ 5. KĄCIK KSIĄŻKI

 

 

1.„Zmartwienie Tupa” – rozmowa z dzieckiem.

Rodzic ma przygotowane kilka zniszczonych książek oraz maskotkę Tupa. Wyjaśnia, że Tup opowiedział mu o swoim zmartwieniu. Chciał obejrzeć książeczki, bo bardzo to lubi, ale zobaczył, że jedna ma pourywane kartki, inna jest bez okładki, a jeszcze inna ma jakieś bazgrołki. Bardzo go to zasmuciło. Nie chciał ich już oglądać, bo bał się, że jeszcze bardziej się zniszczą i chciał was zapytać, czy wiecie, co trzeba zrobić, jak należy się obchodzić z książkami, by ich nie niszczyć. Dziecko odpowiada na pytania. Na koniec Tup proponuje dziecku, by pomogło w naprawianiu książek, sklejaniu rozerwanych kartek, obkładaniu ich itp. Dziecko skleja, obkłada i odkłada książki na miejsce. Dziecko przypomina  sobie też zasady korzystania z kącika książki. Po zabawie Tup dziękuje dziecku za pomoc.

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 17.

Część wstępna

„Motylki” – zabawa ożywiająca.

Dziecko biega naśladując łapanie motyli.

Cześć główna

„Kle kle, bociku” – zabawa bieżna z elementem równowagi.

Dziecko biega, wymachując ramionami – naśladuje bociana. Na hasło: Bocian! zatrzymuje się i staje na jednej nodze,

„Biedroneczki są w kropeczki” – zabawa z elementem czworakowania.

Dziecko chodzi na czworakach. Na hasło: Wesoła biedronka!, kładzie się na plecach – ręce i nogi wyprostowane.

„Linoskoczki” – zabawa skoczna

Rodzic rozkłada długą skakankę (sznurek). Dziecko ustawia się na jej końcu. Na sygnał Rodzica, porusza się wzdłuż skakanki, przeskakując z jednej na drugą stronę.

„Bukiet dla mamy” – zabawa z elementami gimnastyki korekcyjnej.

Rodzic rozkłada w pokoju, pomieszczeniu woreczki(lub chusteczki). Dziecko spaceruje boso.

Na hasło: Zbieramy kwiaty! dziecko podbiega do woreczków(chusteczek) i stara się je podnieść gołą stopą.

Część końcowa

„Na zielonej łące” – zabawa uspokajająca

Rodzic włącza spokojną muzykę (najlepiej z odgłosami ptaków, szumem drzew). Dziecko kładzie się na plecach i odpoczywa.

Muzyka  relaksacyjna -    ">

 

3.,,Wycieczka do biblioteki” – słuchanie opowiadania Olgi Masiuk.

 

 

Dzieci miały iść z Panią do biblioteki. – Chyba wolałbym iść do kina – powiedział Szczypior. – W bibliotece musi być strasznie nudno. – I pewnie trzeba być cicho – jęknęła Elizka. – Ja umiem cicho tuptać, więc sobie poradzę – rzekł Tup i na dowód potuptał kilka kroków w absolutnej ciszy.

Zośka spojrzała na niego z uznaniem, a potem skrzywiła się. – A my dostaniemy takie głupie kapcie, które trzeba będzie nałożyć na buty i będzie tam pani w wielkich okularach i będzie krzyczała, żeby myć ręce. – Skąd wiesz? – przeraził się Kuba. – Widziałam na filmie. Nastroje panowały więc okropne, ale nie było wyjścia, trzeba było iść grzecznie do biblioteki. Biblioteka nie mieściła się daleko od przedszkola, więc spacer nie zajął wiele czasu. Dzieci weszły do przytulnego pomieszczenia. Trzeba przyznać, że pierwsze wrażenie nie było takie złe – wszędzie wznosiły się półki z książkami i ich kolorowe grzbiety wyglądały sympatycznie. Tup szybko potuptał między regały i zadarł wysoko pyszczek. Zdaje się, że kurz musiał mu się zakręcić w nosie i bo kichnął donośnie. Na to kichnięcie weszła jakaś pani. Co prawda miała okulary, ale w wesołych pomarańczowych oprawkach i zamiast, jak się dzieci spodziewały, nakrzyczeć na Tupa, roześmiała się i krzyknęła: – Na zdrowie! Czy interesują cię książki o zającach czy o ludziach? – zapytała. – To są książki o zającach?! – Tup był bardzo zdziwiony. – Oczywiście, że są. O wszystkim są książki – odpowiedziała miła pani. – Ale nie chcę takich, w których będzie o tym, gdzie zające żyją i co jedzą, bo to wiem – powiedział Tup. – Chciałbym taką książkę, w której zające mają przygody. – Ma się rozumieć, że takie książki są najciekawsze – powiedziała pani. – Czy króliki także cię interesują?– zapytała poważnie. Tup skinął pyszczkiem i za chwilę pani położyła przed nim stosik książek. Był tam tom opowiadań o dzielnym zającu i o zającu podróżniku i wiele, wiele innych. Tup zaczął przeglądać książki. Miały piękne obrazki. – Ale co jest tam napisane? – dopytywał niespokojnie. – Możecie wziąć te książki ze sobą i Pani w przedszkolu wam przeczyta. Muszę wam tylko założyć kartę czytelników. – I tam będzie pani zapisywać, czy myjemy ręce?– domyślił się Szczypior. Pani bibliotekarka znów roześmiała się serdecznie. – Skądże. Zapiszę wasze imiona i tytuły książek, które wypożyczycie. I dzieci z powagą podawały swoje imiona. A pani zanotowała wszystko na karcie – Zosia, Elizka, Kuba, Szczypior i Tup. I każde z dzieci wybrało sobie książkę. A kiedy Pani im wszystkie te książki przeczyta, przyjdą do biblioteki po kolejne, a na karcie pojawią się kolejne tytuły. To w sumie niezła zabawa.

Rodzic zadaje dziecku pytania;

Dokąd dzieci poszły na wycieczkę?; Kogo spotkał Tup w bibliotece?; W czym pomogła Tupowi pani bibliotekarka?; Po co idziemy do biblioteki?; Co trzeba zrobić, by móc wziąć książki do domu?.

 

4. „Kto pracuje w bibliotece?” – rozmowa na podstawie ilustracji w Księdze zawodów.

 

Źródło: Przewodnik metodyczny  Tropiciele 4 latek, Wydawnictwo  WSiP

Pozdrawiam serdecznie – ciocia Asia

 

 

 

DZIEŃ DOBRY KOCHANE ,, NIEDWIADKI”

CZWARTEK 14.05.2020 r.

 

DZIEŃ 4. ROBIMY KSIĽŻKĘ

 

1.KOCHANE PRZEDSZKOLAKI MAM DLA WAS ZAGADKĘ 

 

„Choć nie ma zamka ani kluczyka

Często otwierasz jš i zamykasz.

W swym wnętrzu wiele tajemnic mieœci,

wierszyków , bajek i opowieœci”. (ksišżka)

 

2. „Jak wyglšda ksišżka?” – rozmowa z dziećmi.  dziecko trzyma ksišżkę i oglšda jš. Rodzic  zwraca jego uwagę na elementy takie jak: okładka, strona tytułowa, tytuł ksišżki itp. Dziecko odszukuje i wskazuje wymieniane elementy na swojej ksišżce.

 

3. „Kto pierwszy do mety” – gra œciganka.

Rodzic przygotowuje planszę z narysowanš trasš (z podziałem na pola) i wyznaczonymi miejscami startu i mety. Przy planszy siada dwoje dzieci(dziecko i rodzic).Rodzic proponuje œciganie się po torze. Każde dziecko wybiera dla siebie pionek – może to być kolorowy guzik. Uczestnicy gry majš kostkę. Rodzic przedstawia dzieciom zasady gry: rozpoczyna dziecko, które przy pierwszym rzucie wyrzuci więcej oczek na kostce; dzieci rzucajš na zmianę – raz jedno, raz drugie. Wygrywa to, które pierwsze dojdzie do mety.

 

4.,, W bibliotece”

Drodzy rodzice w miarę możliwoœci zabierzcie dzieci na wycieczkę do biblioteki. Zwróćcie uwagę dzieci na osoby pracujšce w bibliotece, jak wyglšda ich praca, po co przychodzi się do biblioteki, kto przychodzi do biblioteki, co trzeba zrobić, by wypożyczyć ksišżkę.

">

 

5. „Ksišżki na półce” – zabawa ruchowa orientacyjno-porzšdkowa z elementem liczenia.

Dziecko ma przyklejone emblematy ksišżek w kolorach: niebieskim, zielonym, żółtym i czerwonym. Dziecko wykonuje  swobodnš improwizację ruchowš do utworu Piotra Czajkowskiego „Œpišca królewna”. Na hasło: ” Niebieskie ksišżeczki na półeczki” dziecko z emblematem w odpowiednim kolorze ustawia się w wyznaczonym miejscu.

">

 

                                                       

 

6.,,Dawno, dawno temu….” - snujemy bajkę ( ćwiczenie twórcze).

Kochane dzieci do tej zabawy zaproœcie Rodziców, rodzeństwo.

Rodzic zaczyna historię  np.: Dawno, dawno temu…. , po czym rzuca włóczkę do dziecka – tamto do kolejnego członka rodziny . W efekcie czego tworzy się pajęczyna i bajka.

 

7. „Moja ksišżka” – praca plastyczna.

Kochane dzieci proszę abyœcie narysowały ilustrację na okładkę ulubionej swojej ksišżki.

Do tej pracy potrzebne będš Wam:

Kartka z bloku, przybory plastyczne.

Na pewno Wasze prace będš twórcze i piękne- powodzenia.

 

 

Pozdrawiam Pani Asia

ródło: Przewodnik metodyczny  Tropiciele 4 latek, Wydawnictwo  WSiP