Przedszkole Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi p.w. Św. Zygmunta Szczęsnego Felińskiego w Mszanie Dolnej

15.06.2020-17.06.2020

Data utworzenia: 2020-06-17 22:11:04

ŚRODA  17.06.2020 r.

DZIEŃ 3. NIEBIESKI

 

NIECH BĘDZIE POCHWALONY JEZUS CHRYSTUS

WITAM WAS KOCHANE DZIECI

 

1.Poranna Modlitwa

 

2. Piosenka ,,Niebieski” Agaty Świętoń

Utrwalenie koloru niebieskiego

 

">

 

3. „Tropem kolorów” – zabawa twórcza.

Komponowanie z materiałów w niebieskim kolorze; nazywanie odcieni.

 

Rodzic, wykorzystując maskotkę Tupa, zadaje dziecku zagadkę:

Jaki kolor dziś tropimy? Schował się on w niebie i wodzie. Można znaleźć go w chabrach i w oczach. Następnie dziecko wybiera spośród kartek papieru kolorowego, bibuły, pasmanterii te w kolorze niebieskim. Dziecko ma za zadanie narysować i wyciąć z papieru kolorowego lub bibuły paski. Następnie komponuje z nich kształty dowolnych przedmiotów: domów, samochodów, roślin, zwierząt. Po ułożeniu dziecko nakleja je na przygotowany arkusz szarego papieru. Podczas pracy nazywa odcienie koloru – ciemnoniebieski to granatowy, a jasnoniebieski to błękitny.

 

4.„Niebieski” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa.

Dziecko chodzi po pokoju w rytmie dowolnej piosenki. W czasie przerwy w muzyce szybko szuka koloru niebieskiego i dotyka go palcem. Gdy muzyka powraca, dziecko znów maszeruje

 

">

 

 

5. „Niebieski świat” – lepienie z niebieskiej plasteliny.

Dziecko lepi z plasteliny dowolne kształty.

 

6. „Kolorowa orkiestra” – gra na dzwonkach.

Rodzic przygotowuje koła w kolorach płytek i w liczbie takiej, by można było ułożyć z nich wzór linii melodycznej do utworu ,,Pojedziemy na łów” (sł. i muz. popularne).

 

,,Pojedziemy na łów”

">

">            -gra na dzwonkach

 

do, re, mi, fa, sol, mi, sol, mi, mi, mi, re, re, do, – 2×

mi, mi, re, re, mi, mi, fa, mi, mi, re, re, mi, mi fa, mi, mi, re, re, do.

Rodzic  układa wzór linii melodycznej. Pokazuje kolejne kółka, dziecko próbuje uderzać w odpowiednie płytki.

 


Dziękuję bardzo za wspólną zabawę - pozdrawiam serdecznie

Pani Asia

Źródło: Przewodnik metodyczny  Tropiciele 4 latek, Wydawnictwo  WSiP

 

 

TEMAT TYGODNIA: KOLORY LATA

WTOREK  16.06.2020 r.

DZIEŃ 2. ZIELONY

 

NIECH BĘDZIE POCHWALONY JEZUS CHRYSTUS

WITAM WAS KOCHANE DZIECI

 

1. Poranna Modlitwa


2. „Kim będę?” – zabawa taneczna przy piosence.

">

Piosenka ,,Kim będę” – Bracia Bim Bam Bom

 

Dziecko w parze – najlepiej chłopiec z dziewczynką. Dziewczynka stoi w środku koła, chłopiec na zewnątrz. Przy melodii zwrotki dziewczynka idzie w jednym kierunku, chłopiec w drugim. Pod koniec zwrotki oba koła zatrzymują się, chłopiec bierze za ręce dziewczynkę stojącą przed nim. Przy melodii refrenu obracają się w parze w koło.

 

3. „Muzykalne kolory” – zabawy muzyczne.

Improwizacja  dziecko dostaje dzwonki (z kolorowymi płytkami). Nazywa kolory na płytkach, a następnie uderza w kolejne płytki. Określa, w jakim kierunku idą dźwięki – wchodzą do góry, czy schodzą na dół. Następnie dziecko tworzy własną melodię, grając na płytkach w swoich ulubionych kolorach.

Gramy gamy – dziecko gra kolejne dźwięki, uderzając każdą płytkę jeden raz z jednoczesną recytacje: Wcho-dzi ko-tek co-raz wy-żej. Następnie robi dokładnie to samo, ale zaczyna od płytki najkrótszej i recytuje: Scho-dzi ko-tek co-raz ni-żej.

Gra wskazanych dźwięków. Rodzic ma przygotowane prostokąty w długości i kolorach odpowiadających płytkom na dzwonkach. Pokazuje prostokąt, a dziecko ma za zadanie zagrać kilka razy na danej płytce.

 

4. „Tropem kolorów” – zabawa twórcza.

Rodzic w imieniu Tupa zadaje dziecku zagadkę: Jaki kolor dziś tropimy?

Ma go żaba, ukrył się w liściach, widać go w trawie.

Następnie dziecko wybiera spośród kartek papieru kolorowego, bibuły, pasmanterii te w kolorze zielonym. Dziecko ma za zadanie narysować i wyciąć z papieru kolorowego lub bibuły paski. Po wycięciu komponuje z nich kształty dowolnych przedmiotów: domów, samochodów, roślin, zwierząt. Po ułożeniu dziecko naklej je na przygotowany arkusz szarego papieru .

        

 

5. „Zielony” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa.

Dziecko chodzi po pokoju w rytmie dowolnej piosenki. W czasie przerwy w muzyce szybko szuka koloru zielonego i dotyka go palcem. Mówi, czy jest to kolor jasnozielony, czy ciemnozielony. Gdy muzyka powraca dziecko znowu maszeruje.

">

Piosenka ,,My jesteśmy żabki” -Śpiewające Brzdące

 

6. „Zielone zagadki” – rozwiązywanie zagadek Arkadiusza Maćkowiaka.

Rodzic mówi zagadki. Dziecko rysuje rozwiązanie, np.

Bardzo boi się bociana, Z kumkania jest bardzo znana. Gdy ją w bajce się całuje, Wygląd księcia uzyskuje. (żaba) 

            

 

To roślina popularna oraz bardzo zdrowa. Ukiszona bywa w beczce – pyszna, wyborowa. Jeszcze dodam, że jej głowa jest cała zielona. To już koniec podpowiedzi – zagadka skończona. (kapusta)

                                                                          

 

7.„Raz, dwa, trzy, żaba patrzy…” – zabawa ruchowa.

Dziecko stoi po jednej stronie pokoju, zaś rodzeństwo lub rodzic – po drugiej, odwrócone plecami do pozostałych, i mówi wyliczankę: Raz, dwa, trzy, żaba patrzy... W tym czasie dziecko biegnie do niego. Na koniec, jak skończy mówić wyliczankę, odwraca się do dziecka, a ono staje w bezruchu.

 

8. „Ułóż tak samo” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic przygotowuje dla dziecka obrazek. Po drugiej stronie narysowane są linie dzielące go na 5 nieregularnych części. Dziecko przygląda się obrazkowi, rozcina go po narysowanych liniach oraz składa ponownie i nakleja na kartkę.

                                                           

 

Dziękuję bardzo za wspólną zabawę - pozdrawiam serdecznie

Pani Asia

Źródło: Przewodnik metodyczny  Tropiciele 4 latek, Wydawnictwo  WSiP

  

 

 

PONIEDZIAŁEK  15.06.2020 r.

 

DZIEŃ 1. ŻÓŁTY

 

NIECH BĘDZIE POCHWALONY JEZUS CHRYSTUS

WITAM WAS KOCHANE DZIECI

 

1. Poranna Modlitwa

2.Gimnastyka – gimnastyka buzi i języka. Usprawnianie narządów mowy.

,,Gimnastyka”      Grażyna Wasilewicz

Wstawać leniuszki!                                                                         Dzieci gwiżdżą.

Podnieście głowy znad poduszki!

I rozruszajcie swe kosteczki!

Najpierw skaczemy jak piłeczki,                                        Naprzemiennie dotykają czubkiem języka dziąseł górnych i dolnych.

kroki do przodu, do tyłu kroki                                          Wysuwają język jak najdalej z jamy ustnej i wsuwają go  z powrotem.

i znów powtarzamy zwinnie                                                                    Naprzemiennie dotykają czubkiem

podskoki.                                                                                                     języka górnej i dolnej wargi, mając  szeroko otwarte usta.

Zróbmy skłon w lewo oraz skłon                                                             Dotykają czubkiem języka ostatnich

w prawo,                                                                                              dolnych zębów z prawej i lewej strony.

biegniemy wkoło rześko i żwawo,                                             Oblizują zęby, mając szeroko otwarte usta.

Skaczemy lekko, jak po kamykach,                Dotykają czubkiem języka różnych miejsc na podniebieniu.

szybko chowamy się w policzkach.                                                                    Wypychają językiem policzki

Ręce czują się pokrzywdzone:

„My także chcemy być spocone”.

Więc naśladują lot sokoła,                                                                                     Naśladują rękoma lot ptaka

a teraz robią duże koła,                                                                                                  Krążą rękoma.

Kołyszą się jak drzewa, jak trawa             Kołyszą rękoma nad głową, potem przy kolanach lub stopach.

i biją z przodu i z tyłu brawa.                                                                              Klaszczą przed sobą i za sobą.

A na sam koniec zróbmy śmieszną minę                                               Wykonują dowolną śmieszną minę.

 i udajmy się na zasłużony odpoczynek.

 

3. Zestaw zabaw porannych nr 20.

„W góry lub nad morze” – dziecko swobodnie maszeruje . Na hasło Rodzica: W góry! Dziecko naśladuje marsz po górach lub wspinaczkę – wysoko unosi kolana i wyciąga ręce w górę.

Na hasło: Nad morze! dziecko naśladuje ruchy pływania.

 

„Kolorowe, kolory – Rodzic rozkłada w całym pokoju kolorowe szarfy, lub serwetki  (po kilka danego koloru: żółty, zielony, niebieski, czerwony). Dziecko chodzi na czworakach. Rodzic podaje kolor i dziecko musi na nim stanąć.

 

„Jedziemy na biwak” – zabawa uspokajająca.

Dziecko siedzi (siad skrzyżny, plecy proste, dłonie na kolanach).  Dziecko wymienia  rzeczy, które należy zabrać na biwak do lasu.

 

4. „Powitanka-rymowanka” Beaty Gawrońskiej.

Mało nas, mało nas,                                             Dzieci formują koło, trzymają się za ręce.

chodźcie do nas wszyscy wraz.

Krok do przodu i krok w tył,                               Dzieci wykonują krok w przód i krok w tył.

Żeby dzień wesoły był.                                        Podnoszą do góry złączone ręce.

 

5. „Tropem kolorów” – zabawa twórcza.  Komponowanie pracy z materiałów w żółtym kolorze.

Rodzic w imieniu Tupa zadaje dziecku zagadkę: Jaki kolor dziś tropimy? Ma go słońce i cytryna, małe kurczaczki i ja. Następnie dziecko wybiera spośród kartek papieru kolorowego, bibuły, pasmanterii te w kolorze żółtym. Dziecko ma za zadanie narysować i wyciąć z papieru kolorowego lub bibuły paski. Komponuje z nich kształty dowolnych przedmiotów: domów, samochodów, roślin, zwierząt. Po ułożeniu dziecko nakleja je na przygotowany duży arkusz szarego papieru. Tak przygotowaną dekorację wieszaj w swoim pokoju.

 

6.„Żółty” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa.

Dziecko chodzi po pokoju w rytmie dowolnej piosenki. W czasie przerwy w muzyce szybko szuka koloru żółtego i dotyka go palcem. Gdy muzyka powraca, dziecko znowu zaczyna maszerować.

 

7. „Zabawy z Tupem” – ćwiczenia słuchowe.

Dobieranie w pary wyrazów zaczynających się taką sama sylabą, np. ma-li-na, ma-ka-ron. Rodzic podaje wiele wyrazów. Gdy dziecko usłyszy wyraz, który zaczyna się tak samo, jak ten podany wcześniej – klaszcze w ręce, podskakuje lub wykonuje inne czynności wcześniej umówione.

 

8. „Kogel-mogel” – przygotowanie deseru.

Rodzic przygotowuje dla dziecka 1 jajko, porcelanowy kubek, cukier, łyżeczkę. Wbija dziecku żółtko do kubka. Dziecko samo odmierza dwie łyżki cukru do kubka i kręci za pomocą łyżeczki kogel-mogel. Na koniec zjada go.

 

Dziękuję bardzo za wspólną zabawę- pozdrawiam Was kochane dzieci

Pani Asia

Źródło: Przewodnik metodyczny  Tropiciele 4 latek, Wydawnictwo  WSiP