Przedszkole Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi p.w. Św. Zygmunta Szczęsnego Felińskiego w Mszanie Dolnej

18.06.2020-19.06.2020

Data utworzenia: 2020-06-18 23:25:11

 PIĄTEK  19.06.2020 r. 

DZIEŃ 5. TĘCZOWE KOLORY

 

NIECH BĘDZIE POCHWALONY JEZUS CHRYSTUS

WITAM WAS KOCHANE DZIECI

 

1.Poranna Modlitwa

 

2.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 20.

 

Część wstępna

„Wakacje, wakacje” – zabawa ożywiająca.

Dziecko swobodnie maszeruje na hasło: Wakacje! dziecko zaczynaj biegać, skakać, cieszy się.

 

Cześć główna

 „Morze, góry” – zabawa bieżna.

Dziecko swobodnie biega . Na hasło Rodzica.: W góry! dziecko naśladuje marsz po górach lub wspinaczkę – wysoko unosi kolana i wyciąga ręce w górę. Na hasło: Nad morze! – naśladuje ruchy pływania.

 

„Przeprawa przez rzeczkę” – zabawa skoczna.

Dziecko z skakanki lub sznurka układa dwie równoległe linie w odległości 0,5m od siebie. Linie te mają imitować dwa brzegi rzeki. Dziecko ustawia się na jednym brzegu rzeki. Przeskakuje przez rzekę, starając się nie nadepnąć na sznurek, skakankę.

 

 „Most” – zabawa z elementem czworakowania.

Dziecko ustawia się -nogi w szerokim rozkroku. Druga osoba stojąca musi przejść przez most utworzony przez dziecko na czworakach, pod jego nogami i ustawić się przed nim.

Część końcowa

 

 „Ruszamy na wakacje” – zabawa uspokajająca.

 Dziecko opowiada, co ze sobą zabierze na wakacje.

 

3. Praca z K2., 29 – kolorowanie piłek zgodnie z kodem.

 

4.„Kolorowy świat” – zabawa plastyczna. Malowanie farbami; mieszanie kolorów; próby nazywania powstałego koloru.

Rodzic przygotowuje dla dziecka na stolik farby w kolorach: żółtym, zielonym, czerwonym, niebieskim. Dziecko ma za zadanie przygotowywać sobie kolory, mieszając dwie dowolnie wybrane przez siebie farby. Podaje nazwy powstałych kolorów. Maluje nimi obrazek na dowolny temat.

 

5.„Tęcza” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa.

 Dziecko chodzą w rytmie dowolnej piosenki. W czasie przerwy w muzyce szybko szuka koloru podanego przez Rodzica i dotyka go palcem. Gdy muzyka powraca, dziecko znów maszeruje.

 

Mam nadzieję, że zabawa kolorami Wam się podobała.

Dziękuję bardzo za wspólną zabawę - pozdrawiam serdecznie

Pani Asia

Źródło: Przewodnik metodyczny  Tropiciele 4 latek, Wydawnictwo  WSiP

 

 

CZWARTEK  18.06.2020 r. 

DZIEŃ 4. RÓŻOWY

 

NIECH BĘDZIE POCHWALONY JEZUS CHRYSTUS

WITAM WAS KOCHANE DZIECI

 

1.Poranna Modlitwa

 

2.,, Różowy” -Piosenka Agaty Świętoń

Utrwalenie koloru różowego

">

3. ,,Różowy” – rozmowa z dziećmi na podstawie treści wiersza Marcina Brykczyńskiego.

 

Różowy

Hokus-pokus, czary-mary, ogłaszamy sztuczkę nową, przez różowe okulary świat zobaczysz na różowo: różowe domy i miasta,

 

różowy las tam wyrasta, chmury i niebo hen w górze, pola i łąki, i drzewa, wszystkie różowe jak róże, i ptak różowy, co śpiewa same różowe nutki, aż cieszą się kwiaty w ogródku i znikają bez śladu smutki. Bo w świecie na różowo, daję Wam na to słowo, nie może być żadnych smutków.

 

Rodzic zadaje dziecku pytania, np.: Co zobaczyły dzieci przez różowe okulary?; W jakim nastroju były, oglądając świat przez różowe okulary?; Odszukaj w domu różowy kolor i pokaż go.

 

4. „Co widać przez różowe okulary” – malowanie na temat dowolny różową farbą.

 Dziecko ma przygotowane na stoliku farby w kolorach czerwonym i białym. Na palecie miesza oba kolory w niewielkich ilościach tak długo, aż uzyska kolor różowy. Podczas malowania sukcesywnie dorabia sobie koloru.

 

5.„Różowy” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa.

Dziecko porusza się w rytmie dowolnej piosenki. W czasie przerwy w muzyce szybko szuka koloru różowego i dotyka go palcem. Gdy muzyka powraca, dziecko znów maszeruje.

 

6.„Różowe zdrowie” – przygotowanie koktajlu truskawkowego.

Rodzic  przygotowuje mikser, kubki, jogurt naturalny lub mleko oraz świeże truskawki. Dziecko myje truskawki i odrywa szypułki. Rodzic wrzuca je do miksera, wlewa jogurt lub mleko i dokładnie miksuje. Dziecko nalewa jogurt do kubków, określa kolor napoju i pije

 

7.„Ułóż tak samo” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic przygotowuje dla dziecka obrazek. Po drugiej stronie narysowane są linie dzielące go na 5 nieregularnych części. Dziecko przygląda się obrazkowi, rozcina go po narysowanych liniach oraz składa ponownie i nakleja na kartkę.


 

Dziękuję bardzo za wspólną zabawę - pozdrawiam serdecznie

Pani Asia

Źródło: Przewodnik metodyczny  Tropiciele 4 latek, Wydawnictwo  WSiP