Przedszkole Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi p.w. Św. Zygmunta Szczęsnego Felińskiego w Mszanie Dolnej

23.04.2020-24.04.2020

Data utworzenia: 2020-04-23 22:32:44

PIATEK  24.04.2020

DZIEŃ 5. OD JAJKA DO KURY

Witam was kochane dzieci

NIECH BĘDZIE POCHWALONY JEZUS CHRYSTUS

S.MARZENA

 

Źródło: Przewodnik metodyczny  Tropiciele 4 latek, Wydawnictwo  WSiP

1.Wspólma modlitwa.

2.Zabawa muzyczno- ruchowa „ Dziadek fajną farmę miał”

">  DZIADEK LULKA FARMĘ MAŁ

 

3.Jajko –zabawa ruchowa ilustracyjna do wiersza.

Leżały dwa jajka na wysokiej grzędzie.  Rysują poziomą linię od lewej do prawej na wysokości czubka głowy.

A czyje to, czyje, duże jajko będzie.  Rysują oburącz kształt dużego jajka oburącz.

Leżały dwa jaka na wysokiej grzędzie  Rysują poziomą linię od lewej do prawej na wysokości czubka głowy.

A czyje to czyje małe jako będzie.  Rysują kształt małego jajka oburącz.

Jedno małe drugie duże, jedno gęsie drugie kurze  Rysują na zmianę kształt małego dużego, jajka.

 

4. „Takie same – inne” – zabawa ruchowa rozwijająca percepcję słuchową.

Dziecko spaceruje w różnych kierunkach. Rodzic  mówi pary słów. Gdy obydwa słowa zaczynają się taką samą głoską – dzieci zatrzymują się. Gdy słowa zaczynają się innymi głoskami – spacerują dalej. Np.: oko – ogórek, obraz – ucho, indyk – igła, Iwona – Ela.

 

5.„Od jajka do kury” – porządkowanie zdarzeń w historyjce obrazkowej w KP2., 16.

https://www.google.pl/search?q=Od+jajka+do+kury+historyjka+obrazkowa&client=opera

 

6.„Ile zwierząt na podwórku” – zabawa dydaktyczna. Przeliczanie elementów.

Dziecko i Rodzic. Każda para ma komplet zwierząt z WM 10 oraz małą obręcz.   Dziecko układa dowolną liczbę zwierząt w obręczy. Rodzic  przez chwilę im się przygląda przelicza je i głośno mówi, ile jest zwierząt. Następnie odwraca się lub zasłania oczy, a  dziecko zabiera lub dokłada zwierzęta. Gdy Rodzic odsłoni oczy, musi policzyć zwierzęta i określić, czy jest ich więcej czy mniej. Potem Rodzic z dzieckiem  zamieniają się rolami.

7 „Jajko i kura” – zabawa ruchowa pobudzająco-hamująca.

Na hasło: Kura! dziecko biegają po dywanie, mówiąc ko, ko. Na hasło: Jajko! zatrzymują się i zwijają w kłębek na dywanie.

https://www.google.pl/search?q=Od+jajka+do+kury+historyjka+obrazkowa&client=opera

         

 

SERDECZNIE POZDRAWIAM

SZCZĘŚĆ BOŻE  S. MARZENA

 

 

 

CZWARTEK  23.04.2020

DZIEŃ 4. OD BURAKA DO LIZAKA

 

Witam was kochane dzieci

NIECH BĘDZIE POCHWALONY JEZUS CHRYSTUS

S.MARZENA

Źródło: Przewodnik metodyczny  Tropiciele 4 latek, Wydawnictwo  WSiP

 

1.Wspólma modlitwa.

 

2.Zabawa muzyczno- ruchowa „ Dziadek fajną farmę miał”

">  DZIADEK LULKA FARMĘ MAŁ

 

3 „Od buraka do lizaka” – zabawa dydaktyczna. „Porządkowanie zdarzeń w historyjce obrazkowej.

R. przygotowuje ilustracje do historyjki obrazkowej (z KN). Dziecko opowiada, co dzieje się na każdej z ilustracji. Następnie porządkują obrazki, posługując się pojęciami: najpierw, potem, później, na końcu.

https://www.google.pl/search?q=od+buraka+do+lizaka+historyjka+obrazkowa&client=

 

 

 

4„Lizaki w pudełku” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Do zabawy R. przygotowuje kolorowe figury geometryczne (taka sama wielkość, ale różne kształty i kolory). Dziecko losuje jedną figurę. Dziecko poruszają się po sali w rytmie podawanym przez R. Na hasło: Kolory! Dziecko szuka tego koloru w pokoju. Na hasło: Kształt! dziecko szuka takiego kształtu w pokoju  zgodnie z kształtem figur.

 

5.„Rolnik w polu” – masażyk Beaty Gawrońskiej. Dziecko siedzi za plecami Mamy

 Rodzic recytuje tekst i wykonuje ruchy, które dziecko naśladuje, rysując wzory na plecach Mamy.

Rolnik rano rusza w pole, - Dziecko kroczy palcami obu rąk  po plecach Mamy z dołu do góry.

Orać pługiem czarną rolę, - Rysuje linie równoległe do linii kręgosłupa z góry do dołu. Sieje zboże i buraki, - Stuka palcami po całych plecach. Z których później są przysmaki.  Lekko puka dłońmi w plecy  Mamy.

 

6 „Lizaki dla lalek” – zabawa plastyczna. Formowanie wałeczków i zwijanie ich w ślimaka.

7. „Co tak smakuje?” – zabawa sensoryczna. Poszerzanie doznań smakowych dzieci.

Przed zabawą Rodzic przygotowuje słomki do napojów dla dziecka oraz w pojemnikach: sok z cytryny (może być lekko rozcieńczony), mocno posłodzoną wodę i mocno osoloną wodę. Dziecko nie widzi, co znajduje się w pojemnikach. R. zachęca dziecko, by kolejno próbowało płynów (zwraca uwagę, by nabierały małą ilość). Następnie dziecko ocenia smak i wymienia ulubione potrawy, smakołyki, które kojarzą mu się z tym właśnie smakiem.

 

8.Konik – gimnastyka buzi i języka. Konik Izabela Jackowska

Jedzie koń po bruku, stuka – stuku, puku.  Kląskanie językiem  ze zmianą tempa.

Konik woła iha – ha. Czy potrafisz tak, jak ja?  Powtarzanie iha – ha.

Raz jedzie powoli, a raz galopuje. Ten dźwięk słyszy każdy i go naśladuje.  Kląskanie językiem  ze zmianą tempa.

 

9.„Konie ciągną wozy” – zabawa ruchowa bieżna z Rodzicami. Wszyscy  dobierają się w pary i stają jedno za drugim, tworząc zaprzęg. Na hasło: Puste wozy! dziecko biega szybkim truchtem. Na hasło: Ładujemy buraki! Rodzic będący koniem stoi i grzebie nogą, natomiast dziecko-woźnica stoi i klaszcze w dłonie, dopóki nie pojawi się hasło: Pełne wozy!. Wtedy Rodzic-koń stara się iść do przodu, natomiast dziecko-woźnica ciągnie go do tyłu.