Przedszkole Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi p.w. Św. Zygmunta Szczęsnego Felińskiego w Mszanie Dolnej

24.06.2020-26.06.2020

Data utworzenia: 2020-06-26 00:20:25

PIĄTEK 26.06.2020 r.

DZIEŃ 5. BEZPIECZNE WAKACJE

 

NIECH BĘDZIE POCHWALONY JEZUS CHRYSTUS

WITAM WAS KOCHANE DZIECI

 

1.      Poranna Modlitwa

 

2.„Bezpieczne wakacje” – rozmowa z dziećmi.

 

On ratuje ludziom życie, pływa świetnie, znakomicie. Ja na plaży go spotykam. Czy znasz pana...? (ratownika)

Rodzic zadaje dziecku pytania: Czym zajmuje się ratownik?; Po czym możemy poznać ratownika na plaży?; Skąd wiadomo, w którym miejscu na plaży jest ratownik?. Dziecko odpowiada na podstawie własnych doświadczeń. Następnie Rodzic układa przed dzieckiem ilustracje przedstawiające np. bandaż, kapelusz, żelazko oraz koło ratunkowe, deskę ratunkową, jaką posługują się ratownicy nad morzem. Dziecko ma za zadanie wskazać te, których używa ratownik w swojej pracy.

       

 

3.„Dobre rady na bezpieczne wakacje” – rozmowa. Ustalenie kodeksu bezpiecznego zachowania. Rodzic zadaje pytanie: Jakie dobre rady macie dla Tupa, aby wakacje były bezpieczne?.

Dziecko najpierw odpowiada na pytanie, a potem rysuje jedną z bezpiecznych sytuacji. Rysunek dziecka Rodzic przykleja do podpisanego kartonu „Dobre rady dla Tupa”.

 

4. „Koło ratunkowe” – zabawa ruchowa z elementem celowania.

 Dziecko trzyma kółka do sersa lub kółka gimnastyczne. Na środku sali, na stojaku, stoi kijek gimnastyczny. Dziecko ma za zadanie wrzucić kółko na stojący kijek.

 

5. „Moje miejsce na wakacje” – zabawa plastyczna.

Dziecko najpierw opowiada, dokąd chciałoby pojechać na wakacje i co by tam robiło, a następnie rysuje to kredkami pastelowymi lub świecowymi.

Dziękuję bardzo za wspólną zabawę- pozdrawiam Was kochane dzieci

Pani Asia

              Źródło: Przewodnik metodyczny  Tropiciele 4 latek, Wydawnictwo  WSiP

 

 

CZWARTEK 25.06.2020 r.

DZIEŃ 4. NAD JEZIOREM

 

NIECH BĘDZIE POCHWALONY JEZUS CHRYSTUS

WITAM WAS KOCHANE DZIECI

 

1. Poranna Modlitwa

 

2.„Tańczące fale” – zabawa muzyczno-plastyczna.

Rodzic zaprasza dziecko nad rzekę. Prosi, by wyobraziło sobie, że jest falą. Daje dziecku wstążkę. Przy melodii walca dziecko porusza się, ilustrując ruch wody i fal. Następnie zaprasza dziecko do przygotowanego kartonu i farb. Powtórnie włącza muzykę, a dziecko maluje tańczące fale.

">     muzyka klasyczna

3.„Przejście przez mostek” – zabawa z elementem równowagi..

Rodzic przygotowuje ławkę . Dziecko wchodzi na nią, wyciąga ręce w bok i idzie do przodu przy asekuracji Rodzica.

4.„Tup nad jeziorem” – rozmowa z dziećmi na podstawie ilustracji.

Dziecko ma swoją maskotkę Tupa. Rodzic prezentuje ilustrację przedstawiającą jezioro i krajobraz wokół niego. Dziecko wypowiada się swobodnie na temat ilustracji, opisując to, co się na niej znajduje, a następnie opowiada, co się na niej dzieje. Rodzic  prosi dziecko, by posłuchało, co Tup chce im powiedzieć o tym, co on razem ze swoją mamą robił nad jeziorem. Dziecko przez chwilę słucha Tupa, a następnie opowiada o tym, co usłyszało od Tupa. Następnie Rodzic prosi, by dziecko posłuchało, co Tup chce powiedzieć na temat bezpiecznego zachowania nad jeziorem. Dziecko znowu słucha, a potem opowiada o tym, co usłyszało.

5.„Ułóż tak samo” – zabawa dydaktyczna.

Dziecko ma figury geometryczne z WM 1–4.

Najpierw układa z nich dowolne kształty. Potem Rodzic układa, a dziecko stara się ułożyć tak samo.

6. „Wyścig łódek” – zabawa ruchowa.

Dziecko siedzą na dywanie w siadzie prostym, ręce ma na kolanach. Na hasło: Start! Posuwa się do przodu, ślizgając się pupą po dywanie, zginając jednocześnie nogi. Ręce cały czas na kolanach.

Dziękuję bardzo za wspólną zabawę- pozdrawiam Was kochane dzieci

Pani Asia

 

Źródło: Przewodnik metodyczny  Tropiciele 4 latek, Wydawnictwo  WSiP

 

 

ŚRODA 24.06.2020 r. 

DZIEŃ 3. W GÓRACH

 

NIECH BĘDZIE POCHWALONY JEZUS CHRYSTUS

WITAM WAS KOCHANE DZIECI

 

1. Poranna Modlitwa

2. „Tup odwiedza góry” – rozmowa z dziećmi na podstawie ilustracji w albumach.

Rodzic w imieniu Tupa zwraca uwagę na cechy charakterystyczne krajobrazu górskiego, zwierzęta mieszkające w górach, tradycyjny strój regionalny mieszkańców gór. Chętne dzieci wypowiadają się na podstawie własnych doświadczeń, co można robić w górach podczas wakacji.

3. „Skoki kozicy” – zabawa ruchowa z elementem przeskoku.

Rodzic rozkłada kółka  w takiej odległości, by dziecko mogło przeskoczyć z jednego na drugie. Dziecko ustawia się przed wskazanym kółkiem i przeskakuje z jednego kółka na drugie.

4. „Górskie kamyki” – zabawa matematyczna.

Dziecko ma przygotowane figury geometryczne z WM 1–4. Rodzic układa rytmy dwu- i trzyelementowe, a zadaniem dziecka jest je kontynuować.

5. „Góry” – zabawa plastyczna.

Dziecko ma kartkę z kolorowej gazety – miesięcznika. Stara się wydzierać palcami kształt stożka. Następnie wszystkie wydarte stożki dziecko nakleja na arkusz szarego papieru – w ten sposób powstają góry. Na koniec dorysowuje elementy krajobrazu górskiego – zwierzęta, słońce, chmury, ludzi, rośliny.

6.„Z góry i pod górę” – zabawa ruchowa ilustracyjna.

Rodzic wybija rytmy. Pierwszy bardzo wolny – dziecko naśladuje ciężki chód, drugi szybki – ósemkowy – dziecko naśladuje zbieganie z góry. Przy rytmie umiarkowanym maszeruje w różnych kierunkach.

7. „Ułóż tak samo” – zabawa dydaktyczna.

Dziecko ma obrazek przedstawiający coś, co wiąże się z górami, np. zwierzęta, mieszkańcy w strojach regionalnych. Każdy obrazek po drugiej stronie ma narysowane nieregularne linie dzielące obrazek na 5 części. Dziecko przygląda się obrazkowi, rozcina go po narysowanych liniach i stara się go złożyć. Na koniec nakleja obrazek na kartkę.

Dziękuję bardzo za wspólną zabawę- pozdrawiam Was kochane dzieci

Pani Asia

Źródło: Przewodnik metodyczny  Tropiciele 4 latek, Wydawnictwo  WSiP