Przedszkole Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi p.w. Św. Zygmunta Szczęsnego Felińskiego w Mszanie Dolnej

25.05.2020-27.05.2020

Data utworzenia: 2020-05-27 19:34:59

 

NIECH BĘDZIE POCHWALONY JEZUS CHRYSTUS

DZIEŃ DOBRY KOCHANE DZIECI

 

ŚRODA 27.05.2020 r.

DZIEŃ 3. RAZEM JEST WESOŁO

 

Kochane dzieci zapraszam Was do zabawy.

 

1.„Ojciec Wirgiliusz” – zabawa naśladowcza tradycyjna.

">

 

2.„Tup, lalki i misie” – zabawa dydaktyczna.

Dziecko ma lalkę lub misia oraz maskotkę Tupa. Rodzic prosi, by dziecko porównało wielkość dwóch zabawek. Demonstruje, jak to się robi – kładzie na podłodze obydwie zabawki, tak by ich nogi były na jednej linii. Następnie ustala razem z dzieckiem, która z zabawek jest wyższa, a która niższa. Następnie Rodzic wybiera jedną zabawkę i kładzie ją na dywanie. Dziecko  podchodzi i określa, czy jego zabawka jest od niej wyższa czy niższa, i kładzie ją po odpowiedniej stronie, np. wyższe po prawej, niższe po lewej stronie.

3.„Wyższy – niższy” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa.

Drogie dzieci do tej zabawy zaproście swoje rodzeństwo lub rodzica.

Dziecko porusza się po sali przy melodii dowolnej piosenki. W czasie przerwy w muzyce  dobierają się w parę i stają do siebie plecami – sprawdzają, kto z nich jest wyższy, a kto niższy. Gdy wraca muzyka dzieci znowu same chodzą po pokoju.

4. Praca z K2., 22 – naklejanie elementów na czarno-białym śladzie.

5. „Z mamą i tatą” – swobodne wypowiedzi dziecka.

Dziecko  trzyma maskotkę Tupa. Zabawę zaczyna Rodzic, który mówi: Dziś Tup opowiedział mi, jak spędza czas ze swoją mamą. Najchętniej jadą razem do lasu, spacerują i oglądają rośliny i zwierzątka. Bardzo lubi, gdy razem z mamą pieką pyszne ciasteczka. Lubi też bawić się z mamą w chowanego. Tup jest ciekawy, w co ty lubisz się bawić i co najczęściej robicie wtedy, gdy jesteście ze swoimi rodzicami. Dzieci opowiadają o swoich ulubionych zabawach.

6. Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!- piosenka 

Moi kochani posłuchajcie pięknej piosenki dedykowanej Waszym wspaniałym Rodzicom.

">

  

1.Uczyliście mnie chodzić, uczyliście mnie mówić,
jak się zachowywać
jak zwracać się do ludzi.
Ja mogę na Was liczyć,
wiem że mi pomożecie
najlepszych mam rodziców
na całym wielkim świecie.
Ref:
Dziękuje mamo, dziękuje tato
za każdą zimę, za każde lato
dziękuje mamo, dziękuje tato
za to że macie dla mnie czas
bardzo kocham Was!

2. A najpiękniejsze chwilę
są kiedy mnie tulicie
dajecie mi buziaki
idziemy tak przez życie
co mogę dla Was zrobić?
jak mogę się odwdzięczyć?
jesteście w moim sercu
będziecie w mej pamięci

Ref: Dziękuje mamo, dziękuje tato….

Źródło: Przewodnik metodyczny  Tropiciele 4 latek, Wydawnictwo  WSiP

Pozdrawiam serdecznie – ciocia Asia

 

DZIEŃ DOBRY WSPANIAŁE ,,NIEDŹWIADKI”

WTOREK 26.05.2020 r.

DZIEŃ 2. RODZINNE GOTOWNIE

 

Zapraszam Was kochani do wspólnej zabawy.

 

Jak zawsze rano zachęcam Was kochane dzieci do porannej Modlitwy , a później do gimnastyki.

 

1.Zabawy i ćwiczenia ze Świeżakami 

 

2.„Co lubimy?” – zabawa słuchowa.

Rodzic  przygotowuje ilustracje przedstawiające różnorodne przedmioty, których nawy zaczynają się samogłoskami, np. igła, obrazek, ogórek, arbuz. Następnie wymyśla zdania, których zakończeniem są nazwy obrazków, ale podaje z niej tylko pierwszą głoskę, np. Mama lubi jeść zielonego o… (ogórka). Tata lubi szyć i nawlekać nitkę na i... Dziecko ma za zadanie wskazać właściwy obrazek i dokończyć zdanie.

3. „Kuchenna muzyka” – zabawy muzyczno-ruchowe.

W pokoju, w różnych miejscach  są porozkładane łyżki – drewniane, aluminiowe, metalowe (po 2 łyżki leżące razem). Dziecko poruszają się w ciszy po pokoju pomiędzy łyżkami w dowolny sposób. Gdy pojawi się określony temat rytmiczny, np. 4 ósemki; dziecko podchodzi do najbliżej leżących łyżek i powtarza rytm.  Później dziecko samo wymyśla i gra na łyżkach swój własny rytm.

– Dziecko porusza się po sali w rytmie 4/4 (marsz) wygrywanym przez Rodzica.  Głośnym dźwiękiem zaznacza pierwszą część każdego taktu. Dziecko za pomocą łyżek akcentuje każdą mocną część taktu (każde raz), uderzając nimi o siebie.

− Dziecko dostaje pokrywki aluminiowe oraz drewniane łyżki. Akompaniuje sobie podczas śpiewu piosenki ,,Moja wesoła rodzina.” Rodzic zwraca dziecku uwagę na lekkie uderzanie łyżką w pokrywkę.

Piosenka  ,,Moja wesoła rodzinka”    ">

4. „Z tatą i mamą w kuchni”

Kochane dzieci poproście swoich rodziców abyście razem mogli zrobić coś pysznego.

Ja proponuję i zachęcam do zrobienia pysznych muffinek – ja bardzo często robię je ze swoimi dziećmi.

PRZYGOTUJCIE WCZEŚNIEJ POTRZEBNE SKŁADNIKI ORAZ FORMĘ NA MUFFINY, PAPILOTKI DO MUFFINEK, DWIE MISKI  I  ŁYŻKĘ .

Dziecko nakłada fartuszek oraz myje ręce. Pod kierunkiem Rodzica przygotowuje ciasto. Wskazana jest tu współpraca z Rodzicem, rodzeństwem.

A oto przepis:

Składniki suche:

200g mąki tortowej

100g cukru kryształu

2 łyżeczki proszku do pieczenia

1 opakowanie cukru waniliowego

 

Składniki mokre:

2 jajka

140 ml. oleju

175 ml. nabiału np.100 ml. Jogurtu naturalnego i 75 ml. mleka

 

Mokre składniki wymieszać, dodać suche i dokładnie wymieszać.

Ciasto wyłożyć do foremek –tak do połowy każdej ponieważ ciasto wyrośnie.

Piec 10-15 min w temperaturze 180 *C    Smacznego!

5. „Magiczne pudełko Tupa” – zabawa sensoryczna.

Rodzic  wkłada do pudełka sensorycznego dowolne rekwizyty kojarzące się z różnymi zawodami: grzebień, łyżka wazowa, książka, długopisy, ołówki, pędzle itp. Dziecko wybiera w pudełku za pomocą dotyku jeden przedmiot, stara się go nazwać, a następnie mówi, z jakim zawodem mu się kojarzy. Nazwę każdego zawodu dzieli na sylaby z jednoczesnym klaskaniem.

6.„Muffinkowa uczta” – degustacja przygotowanych muffinek.

Dziecko nakrywa stoliki obrusem, ustawia na stoliku talerzyki , łyżeczki, serwetki, kubki do napojów – tyle, ilu członków rodziny będzie siedziało przy stoliku.  Dziecko mówi, ile babeczek jest potrzebnych dla każdego. Gdy wszystko jest przygotowane, dziecko wraz z Rodzicem degustują przygotowane muffinki. Podczas degustacji rodzina stara się prowadzić ze sobą rozmowy. Na koniec wspólnie porządkują stolik.

Pozdrawiam ciocia Asia

Źródło: Przewodnik metodyczny  Tropiciele 4 latek, Wydawnictwo  WSiP

 

PONIEDZIAŁEK  25.05.2020 r.

 

DZIEŃ 1. PORTRET RODZINNY

 

NIECH BĘDZIE POCHWALONY JEZUS CHRYSTUS

WITAM WAS KOCHANE DZIECI

Ciocia Asia

 

Drodzy Rodzice i kochane dzieci.

Miesiąc maj jest miesiącem w którym wielbimy Maryję. Bardzo Was proszę abyście w tym ostatnim tygodniu codziennie rano odmówili modlitwę Zdrowaś Mario.

Zachęcam także do modlitw przy kapliczkach osiedlowych i śpiewania pieśni Naszej Matce Maryi.

1. Modlitwa poranna

2. „Gimnastyka buzi i języka” – ćwiczenia usprawniające narządy mowy- Beata Gawrońska.

Mama, tata, oraz dzieci          - Dotykanie na zmianę końcem języka górnych i dolnych zębów.

To rodzina cała.                       -Rysowanie końcem języka koła przy zamkniętych wargach.

Buziak dla mamy, buziak dla taty.       -  Posyłanie „całusków” w jedną i drugą stronę.

Zabawa to wspaniała.                           -  Na wydechu dzieci mówią „aaaaaach”.

 

3.„Kim są moi rodzice?” – swobodne wypowiedzi dziecka.

Dziecko opowiada, czym zajmują się jego rodzice. Stara się nazwać zawód wykonywany przez swoich rodziców.

4. Łąka – zabawa taneczna przy melodii Antoniego Viwaldiego  ,, Cztery Pory Roku – Wiosna”

">

5. Zestaw zabaw porannych nr 18.

„Pada, pada deszczyk”. Dziecko biega swobodnie udając, że jest na łące. Na hasło Rodzica: Pada deszczyk! kuca i zakrywa głowę – chowa się przed deszczem.

„Kotki i myszki”. Dziecko-myszka chodzi  na czworakach. Na hasło: Idzie kot! dziecko kuli się i nie rusza. Rodzic-kot chodzi i szuka myszki, która się poruszyła.

„Królicze skoki” – dziecko robi przysiad podparty. Na sygnał Rodzica skacze, udając króliczka.

6.„Powitanka-rymowanka” Beaty Gawrońskiej.

Dziecko stoi. Podczas powitanki chwyta za ręce brata, siostrę, rodzica.

Wszyscy razem tu

za ręce chwyćmy się.

Tak będzie miło i wesoło,

więc pobawimy się.

7. ,,Ogródek mamy „ - rozmowa na podstawie treści wiersza.

Drodzy Rodzice do tego zadania potrzebne będą zdjęcia dzieci ( od maleńkiego do teraz). A także Państwa zdjęcia z lat dziecięcych, wieku młodzieńczego i  z okresu dorosłości.

 ,,Ogródek mamy„     Ewa Skarżyńska

Album ze zdjęciami

– to ogródek mamy.

My w nim wyrastamy.

Z konia na biegunach,

z graniastego koła,

z lalek, z ciuciubabki,

z berka i z przedszkola.

A mama

woła nas czasem

do swego ogródka.

I mówi:

– Zobacz,

taki byłeś maleńki.

Taka byłaś malutka…

Jak roślinki

w ogrodzie rośniemy

dla mamy.

A ona

jest ogrodnikiem.

Dobrym i kochanym.

 

Po wysłuchaniu wiersza dziecko odpowiada na pytania Rodzica dotyczące treści wiersza,

np. Co to jest ogródek mamy?; Kogo przedstawiają zdjęcia w albumie?; Jaka jest mama?. Dziecko prezentuje następnie zdjęcia swoich rodzin . Opowiada, kogo one przedstawiają i w jakiej sytuacji zostały zrobione. Na koniec Rodzic także prezentuje swoje zdjęcia z lat dziecięcych, wieku młodzieńczego i z okresu dorosłości. Dziecko zgaduje, którą osobą może być Mama, Tata.

8. „Moja rodzina” – zabawa plastyczna.

Kochane dzieci do tej pracy potrzebne będą Wam:

Kartka z bloku i kredki świecowe.

 

Dziecko kredkami świecowymi rysuje członków swojej rodziny. Na koniec opowiadaj o swojej pracy

– kogo narysowało i w jakiej sytuacji.

Prezentacja multimedialna ,, Moja rodzina”  

 ">

 

9. Zabawy ruchowe w ogrodzie – jeśli oczywiście pogoda będzie sprzyjać.

 „Rodzice i dzieci” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dzieci dobierają się w pary. Jedno z dzieci w parze oznaczone jest szarfą (wstążką). Na hasło: Dzieci do zabawy! dziecko nieoznaczone szarfą(wstążką) w dowolny sposób porusza się po wyznaczonej przestrzeni – biega, podskakuje, czworakuje. Na hasło: Dzieci do rodziców! – wracają do swojej pary. Po chwili następuje zamiana ról.

 

„Droga do domu” – zabawa ruchowa z elementem przeskoku.

Rodzic rozkłada obręcze( mogą być to koła zrobione ze sznurka)  w niewielkiej odległości jedna od drugiej. Dziecko ustawia się przed pierwszą z obręczy, a Rodzic stoi na końcu. Na hasło: Dziecko do domu! dziecko kolejno przeskakuje obunóż z jednej obręczy do drugiej. Kiedy dojdzie do końca, staje za Rodzicem.

 

Źródło: Przewodnik metodyczny  Tropiciele 4 latek, Wydawnictwo  WSiP